Skala upp din butik eller verksamhet med obemannad teknik.

Läs om obemannade butiker

Skräddarsydda system efter dina behov. Säkert, smidigt och prisvärt.

Läs mer om tekniken bakom våra produkter

Ledande inom hybrid och helt obemannad handel sedan 2015.

Kontakta oss
Funktioner
Passagesystem

Identifiera vem du släpper in

I vårt passagesystem bestämmer du själv vem du ska släppa in och hur. Kanske måste kunden identifiera sig med BankID eller norskt BankID. Kanske kräver du en giltig e-postadress eller ett giltigt telefonnummer. Endast personer godkända i förväg kanske? Du väljer själv.

Olika metoder att identifiera kunden

Det mest kraftfulla i vårt passagesystem är alla de olika sätten som du kan identifiera dina kunder. Kunder har olika förutsättningar, bakgrund och kanske nationalitet. Vi vill kunna erbjuda en identifieringsmetod för alla kunder. Vi bygger ständigt ut med fler metoder. Ni som kund väljer själv vilken eller vilka metoder ni vill stödja.

Idag kan vi bl.a. identifiera med följande

BankID

Våra kunder är i huvudsak i Sverige så självklart har vi stöd för svenskt BankID som så många dagligen använder.

Danskt BankID / MitID

För att identifiera våra grannar i söder så aktiverar ni Danmarks motsvarighet till vårt egna BankID alltså MitID.

Norskt BankID

Samma med norrmännen.

Finskt BankID

Samma med Finland.

Smart ID i Baltikum

Kunder från Baltikum kan använda deras egna identifiering alltså Smart ID.

SMS

Det enklaste sättet som fungerar för alla som har en mobiltelefon och SMS. Kunden anger sitt mobiltelefonnummer, får ett SMS med en kod, kunden anger koden och efter det är man inloggad.

Ansiktsigenkänning med ID-handling

Kunden ta ett kort som sin ID-handling – som kan vara i princip vilken ID handling i världen som helst. Efter det scannas kundens ansikte. Inom några sekunder så har ID handlingen analyserats och jämförts med kundens ansikte att de stämmer överens. Denna lösning gör det möjligt att ni kan identifiera en kund från varsomhelst i världen.

 

Extra identifiering

Utöver att kunden har identifierat sin identitet så kan ni som butiksägare kräva att kunden även anger ett giltigt telefonnummer och/eller en giltig e-postadress. Detta för att ni ska få ytterligare kundkännedom om de kunder som ni släpper in i er obemannade butik.

Styrbox

Vi har en helt ny modern och kraftfull styrbox som används för att styra ett ert lås in till er lokal eller till en varuautomat.

Vi kallar den för HonestBox One

Styrbox för passage

Den kan anslutas till vår server via tre olika tekniker på en gång: 4G / Wifi eller via kabel till ert lokala nätverk. Styrboxen kommer själv att ansluta via det sätt som fungerar bäst. Allt för att anslutningen ska vara så perfekt som möjligt. När kunden vill låsa upp ett lås, en dörr, sker det på en bråkdel av en sekund.

Vi rekommenderar denna styrbox till alla våra kunder.

För att läsa mer, beställning eller uppgradering – läs mer om HonestBox One här.